E‑Mail-Marketing für Publisher: “Email is the next great media platform”

E-Mail-Marketing für Publisher

StudiVZ Second Life Facebook Google Wave Google Plus Slack Chatbots irgend­was wird die E‑Mail kil­len. Oder doch nicht? Für das Magazin Fast Company ist E‑Mail “the next great media plat­form”.

In der lesens­wer­ten Story berich­tet das Magazin, wie das nie­der­län­di­sche E‑Mail Startup Revue (“An edi­to­rial news­let­ter tool for wri­ters and publishers”) und das Online-Magazin Quartz, das mitt­ler­weile über 750,000 Newsletter-Abonnenten erreicht, E‑Mail-basierte Geschäftsmodelle auf­bauen und warum auch die eta­blier­ten Publisher ver­stärkt auf die­sen Kanal setzen:

Now more than ever, publishers ran­ging from The Washington Post to The Times of London are joi­ning the ranks of newer media com­pa­nies like Quartz and Vox Media in empha­si­zing email news­let­ters as a way to reach readers.

[…]

In 2014, The Atlantic’s Alexis Madrigal descri­bed email as a “tre­men­dous, decen­tra­li­zed, open plat­form on which new, inno­va­tive things can [be] and have been built”—”an exci­ting land­scape of free­dom amidst the wal­led gar­dens of social net­wor­king and mes­sa­ging ser­vices. He also cal­led email the “cock­roach of the inter­net” for its uncanny ability to escape death time and time again.

Welchen Stellenwert E‑Mail-Newsletter mitt­ler­weile für Publisher haben kön­nen, haben wir hier im Blog bereits mehr­fach auf­ge­zeigt (“E‑Mail Marketing in der Verlagsbranche: Plötzlich ist E‑Mail hip” oder “Wie Buzzfeed mit E‑Mail Marketing das Wachstum vor­an­treibt”).

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