13 Millionen Abonnenten: So hat New York Times die E‑Mail-Reichweite in drei Jahren verdoppelt

Das Magazin Digiday lie­fert in einem aktu­el­len Beitrag span­nende Einblicke in das E‑Mail Marketing der New York Times. Laut einem inter­nen Memo konnte das Verlagshaus die E‑Mail-Reichweite in nur drei Jahren auf 13 Millionen Abonnenten ver­dop­peln, indem die Anzahl der Newsletter deut­lich aus­ge­baut wurde:

A lot of the growth comes from a huge uptick in the num­ber of news­let­ters it publis­hes. In the sum­mer of 2015, the Times was sen­ding out 33 news­let­ters regu­larly; today, it sends out more than 50 edi­to­rial emails at least weekly.

Für die Times sei das Wachstum des E‑Mail-Verteilers auch des­halb von zen­tra­ler Bedeutung, weil E‑Mail-Abonnenten im Vergleich zu den regu­lä­ren Lesern mit einer dop­pelt so hohen Wahrscheinlichkeit ein kos­ten­pflich­ti­ges Abo abschlie­ßen wür­den – eine Korrelation, die wir regel­mä­ßig bei unse­ren Beratungsmandaten aus der Verlagsbranche sehen.

Digiday berich­tet wei­ter, dass sich, für Branchenkenner wenig über­ra­schend, auch der “Trump-Effekt” posi­tiv auf das Wachstum auswirke:

Like every digi­tal media growth story of the past year, President Trump’s elec­tion played a role. Nicole Breskin, the direc­tor of edi­to­rial pro­ducts at the Times, noted that the Interpreter, its con­ver­sa­tio­nal exp­lai­ner news­let­ter about for­eign policy, excee­ded ear­lier expec­ta­ti­ons for signups and enga­ge­ment. It laun­ched the week of Trump’s inau­gu­ra­tion, a con­tri­bu­ting factor.

Das Magazin ord­net die Entwicklung bei der Times in einen bran­chen­wei­ten Trend ein, der seit zwei Jahren zu beob­ach­ten sei (siehe auch “E‑Mail Marketing in der Verlagsbranche: Plötzlich ist E‑Mail wie­der hip”):

The growth that the Times is see­ing is the fruit of an indus­try­wide embrace of email that began two years ago, when publis­hers, eager to pull their rea­ders off of plat­forms­like Google and Facebook, began expe­ri­men­ting with older pro­ducts like news­let­ters as a place to fos­ter enga­ge­ment and com­mu­nity. Email news­let­ters have since become petri dis­hes for new types of design and monetization.

Digiday: The New York Times now has 13 mil­lion sub­scrip­ti­ons to 50 email newsletters

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