BIMI (Brand Indicators for Message Identification) ist ein branchenübergreifender Standard, mit dem das Logo von authentifizierten Versendern im Posteingang der Empfänger angezeigt wird.
Google hat jetzt angekündigt, mit einer begrenzten Anzahl an Versendern den Standard im Rahmen eines Pilotprojekts zu testen:
Today, we’re excited to announce the pilot of another standard we’ve been working on: Brand Indicators for Message Identification (BIMI). Our BIMI pilot will enable organizations, who authenticate their emails using DMARC, to validate ownership of their corporate logos and securely transmit them to Google. Once these authenticated emails pass all of our other anti-abuse checks, Gmail will start displaying the logo in existing avatar slots in the Gmail UI.
BIMI provides benefits to the whole email ecosystem. By requiring strong authentication, users and email security systems can have increased confidence in the source of emails, and senders will be able to leverage their brand trust and provide their customers with a more immersive experience.
Mehr dazu im Google Cloud Blog: Safety first: Announcing 11 new G Suite security features.
Angesichts der Ankündigung stellt sich die Frage, ob / wann die hiesigen E‑Mail-Provider (allen voran Web.de, GMX und T‑Online) nachziehen und BIMI ebenfalls implementieren werden. United Internet geht bislang mit Trusted Dialog einen eigenen (für Versender kostenpflichtigen) Weg, um die Marke des Absenders in den Posteingang zu bringen.
Ausführliche Hintergrundinformationen zu BIMI gibt es hier im Blog: BIMI bringt das Logo in den Posteingang.