Wer Millennials erreichen möchte, muss auf WhatsApp und Facebook Messenger setzen? Eine aktuelle Studie von Adobe kommt zu dem Ergebnis, dass diese Altersgruppe tatsächlich intensiv per E‑Mail kommuniziert.
Forbes berichtet über die Studie:
Connecting with millennials requires a strategy that works, one that’s proven to consistently engage people in a way they prefer. This survey reinforces a truth that has been proven right countless times: email is an overwhelmingly powerful way to win this generation.
Millennials are, surprisingly, obsessed with email. More than half of millennials ages 18 to 24 check their email while still in bed in the morning, and 43 percent of millennials ages 25 to 34 report doing the same thing
Gleichzeitig weisen die Autoren einmal mehr auf die Herausforderungen des Kanals hin:
Less than one-third of all marketing emails are opened by millennials. While email is an incredibly powerful tool, it’s not just a box to check off in your marketing strategy. […] Because email is so important, we must work really hard to create and communicate a clear message about how the product or services impacts the life of the reader. If brands want to use email effectively, they must make sure the content is both helpful and relevant.
Forbes.com: New Study Finds Millennials Are Actually Obsessed With Email
Angesichts der Bedeutung des Kanals ist es erstaunlich, wie stiefmütterlich E‑Mail-Marketing in vielen Unternehmen noch immer behandelt wird: Es fehlen durchdachte Strategien, professionelle Systeme und letztendlich oft auch die Budgets. Studien wie die von Adobe zeigen, dass es sich lohnt das Thema ambitionierter anzugehen.