Studie: “Millennials sind von E‑Mail besessen”

Wer Millennials errei­chen möchte, muss auf WhatsApp und Facebook Messenger set­zen? Eine aktu­elle Studie von Adobe kommt zu dem Ergebnis, dass diese Altersgruppe tat­säch­lich inten­siv per E‑Mail kommuniziert.

Forbes berich­tet über die Studie:

Connecting with mil­len­ni­als requi­res a stra­tegy that works, one that’s pro­ven to con­sis­t­ently engage peo­ple in a way they pre­fer. This sur­vey rein­forces a truth that has been pro­ven right count­less times: email is an over­whel­mingly powerful way to win this generation.

Millennials are, sur­pri­sin­gly, obses­sed with email. More than half of mil­len­ni­als ages 18 to 24 check their email while still in bed in the mor­ning, and 43 per­cent of mil­len­ni­als ages 25 to 34 report doing the same thing

Gleichzeitig wei­sen die Autoren ein­mal mehr auf die Herausforderungen des Kanals hin:

Less than one-third of all mar­ke­ting emails are ope­ned by mil­len­ni­als. While email is an incre­di­bly powerful tool, it’s not just a box to check off in your mar­ke­ting stra­tegy. […] Because email is so important, we must work really hard to create and com­mu­ni­cate a clear mes­sage about how the pro­duct or ser­vices impacts the life of the rea­der. If brands want to use email effec­tively, they must make sure the con­tent is both hel­pful and relevant.

Forbes.com: New Study Finds Millennials Are Actually Obsessed With Email

Angesichts der Bedeutung des Kanals ist es erstaun­lich, wie stief­müt­ter­lich E‑Mail-Marketing in vie­len Unternehmen noch immer behan­delt wird: Es feh­len durch­dachte Strategien, pro­fes­sio­nelle Systeme und letzt­end­lich oft auch die Budgets. Studien wie die von Adobe zei­gen, dass es sich lohnt das Thema ambi­tio­nier­ter anzugehen.

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