Die Optimierung von Formularen ist eine effektive Methode, um die User Experience und die Conversion Rate zu verbessern. Doch obwohl sich oft bereits mit einfachen Anpassungen deutlich bessere Ergebnisse erzielen lassen, wird dem Thema in den meisten Unternehmen noch immer nicht die notwendige Aufmerksamkeit geschenkt. Marcus Taylor hat sich auf Conversionxl dem Thema gewidmet und sieben Best Practices zusammengestellt:
We’ve all heard stories about the impact that forms have on conversion rates, like how Expedia made an extra $1 million per year by removing one field on their form or how Marketo received 34% more leads by experimenting with their form length.
Despite the impact a well-optimized form can have on the bottom line, most marketers still use “paper forms on the web” (web forms that look like forms you’d fill out on paper). […]
Here are some form improvement suggestions based on the insights I’ve collected from building and testing hundreds of lead capture forms at Leadformly.
ConversionXL.com: 7 Web Form Optimization Insights from Testing Hundreds of Forms
Tiefergehende Empfehlungen zum Thema Formularoptimierung finden sich auch in dem Buch “Designing UX: Forms (Aspects of Ux)” von Jessica Enders.