Studie: Social Networks sind belieb­ter als E‑Mail

Keine große Überraschung, aber den­noch bemerkenswert:

Nielsen Online, an ana­ly­tics firm that tracks time spent online at various web­sites, has issued a report fin­ding that throug­hout 2008 social net­wor­king sites and blogs saw more time spent by users than per­so­nal email.

ReadWriteWeb.com: Social Networking Now More Popular Than Email, Report Finds

Bislang wurde ver­mu­tet, dass ins­be­son­dere jün­gere Zielgruppen Social Networks für die Kommunikation bevor­zu­gen. Laut Nielsen Online kann Facebook aller­dings die größ­ten Wachstumsraten bei Nutzern zwi­schen 35–49 Jahren verzeichnen:

This shift has pri­ma­rily been dri­ven by Facebook, whose grea­test growth has come from peo­ple aged 35–49 years (+24.1 mil­lion). From December 2007 through December 2008, Facebook added almost twice as many 50–64 year old visi­tors (+13.6 mil­lion) than it had under-18 year old visi­tors (+7.3 million).

Nielsen Online: Social Networking’s New Global Footprint

Was bedeu­tet diese Entwicklung für das E‑Mail Marketing? Ich freue mich auf eine Diskussion in den Kommentaren!

Möchtest du diesen Artikel teilen? 🤩
URL des Artikels
Weitere Beiträge
0
Share