Microsofts Outlook 2003 und die Öffnungsrate von E‑Mails

Wie der Internet Advertising Report berich­tet, könnte die neue Version von Microsoft Outlook für eMail-Marketer zum Problem werden:

The issue lies in the way Outlook 2003 hand­les images and links in HTML mes­sa­ges. In pre­vious ver­si­ons, gra­phics and links were deli­vered to the com­pu­ter and appeared in Outlook’s pre­view pane (in default mode). Now, HTML, images and rich media are cached on the ser­ver and down­loa­ded only when the mes­sage is actually ope­ned. This pro­tects users from vie­w­ing pos­si­bly objec­tionable images; pre­vents invi­si­ble exe­cu­ta­bles from ope­ning in pre­view mode; and scot­ches direc­tory har­ve­s­t­ing of e‑mail addres­ses. Users must eit­her manu­ally click to load a message’s images and links, or turn off the image-caching fea­ture in the preferences.

Da die Öffnungsrate von E‑Mails anhand einer gela­de­nen Grafik (Zählpixel) pro­to­kol­liert wird, wird die Öffnungsrate künf­tig ver­mut­lich an Aussagekraft verlieren.

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