Interview: Justine Jordan (Litmus) mit Insights zu Gmail

Und noch ein span­nen­des Interview: Robert Allen hat Justine Jordan von Litmus inter­es­sante Insights zu Googles Gmail ent­lockt. Welche Herausforderungen und wel­che Chancen bringt Gmail für E‑Mail Marketer mit sich? Justine erläu­tert die Konsequenzen des Image Caching und die Möglichkeiten der Gmail Quick Actions.

Die Expertin gibt zudem Empfehlungen, wie E‑Mail Marketer mit der feh­len­den Unterstützung von Media Queries umge­hen können:

The best solu­tion for mar­ket­ers is the “hybrid” coding approach. This approach mimics respon­sive design by uti­li­zing fluid lay­outs (lay­outs that grow and shrink in response to the screen they are viewed on) and fluid images (images that scale along with their lay­out) but does not use media queries. This approach can be used in con­junc­tion with media queries (hence the term “hybrid”) and tra­di­tio­nal respon­sive design for devices that sup­port it, but will gracefully “fall back” to an accep­ta­ble lay­out for Gmail users. Hybrid coding also requi­res a few hacks to ensure that emails con­ti­nue to work in cli­ents like Outlook.

Smart Insights: Interview: Insights on Gmail for Email Marketers

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